Saturday, April 11, 2009

Potret pemimpin..

Assalamualaikum & salam perpaduan.

Sejak YAB Dato' Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri (PM) Ke-6 pada 3 April yang lalu, Pejabat kami menerima banyak panggilan telefon bertanyakan mengenai potret PM Malaysia yang terbaru itu.

Tidak kurang juga ada yang bertandang sendiri ke Pejabat bertanyakan hal yang sama. Mereka yang menelefon atau yang datang bukan hanya dari jabatan-jabatan kerajaan. Ada juga dari agensi atau syarikat-syarikat swasta. Malah, individu atau orang persendirian yang ingin mengambil potret PM yang disayangi itu turut berkunjung ke Pejabat kami.

Kami sempat juga bertanya kepada beberapa individu yang inginkan potret tersebut. Kata mereka, tujuan mereka inginkan potret tersebut adalah kerana mahu menggantungnya di rumah masing-masing, sebagaimana mereka lakukan terhadap potret-potret pemimpin terdahulu.

Jelaslah, bahawa sebenarnya rakyat memang menyayangi pemimpin negara. Kami percaya, potret-potret ini bukan sekadar digantung di dinding rumah, malah sebagai satu simbol kesetiaan, di samping sebagai satu bentuk penghargaan terhadap pemimpin negara yang akan dapat dihayati oleh seluruh penghuni rumah tersebut.

Memang sesuatu yang cukup membanggakan.

Buat masa ini, potret Dato' Seri Najib masing belum diedarkan oleh PPD Kemaman. Namun, harapan kami agar potret Mantan PM Ke-5, Ke-4 atau yang terdahulu disimpan baik sebagai satu 'khazanah' dalam mengenang dan menghargai jasa dan pengorbanan pemimpin-pemimpin terdahulu. Selain menjadi koleksi kenang-kenangan.

Begitulah putarannya, pemimpin berjasa silih berganti. Bagi rakyat mereka tetap di hati.

2 comments:

  1. Aisehmen. Baru je kita bermesra dengan Datuk Shabery Cheek, dah tukar ke Kementerian lain...

    ReplyDelete
  2. Terima kasih atas info, Tuan.

    Sila Like page Tanda Putera di:
    www.facebook.com/TandaPutera

    Sebuah filem tentang era Tun Razak.

    Terima kasih.

    ReplyDelete